Жива вода. Історія сімейного бізнесу творців бренду "Малятко"

Жива вода. Історія сімейного бізнесу творців бренду "Малятко"
 
Анастасія Рінгіс
«Інвестгазета» № 23, 18 червня 2013
 
Рік заснування компанії: 2008 (до цього ТМ «Малятко» входила до складу «Аква-Еко»).
Сфера діяльності: виробництво та дистрибуція мінеральної води і дитячого харчування.
Власники: Ірина Варагаш (дружина) - президент компанії «Еконія» та Олексій Денисенко (чоловік) - технічний директор компанії.
Сімейні зв'язки: чоловік і дружина, є двоє синів - 15 і 13 років.
Річний оборот: 120 млн. грн.
Кількість працівників: 211 осіб.
 
Ірина Варагаш задумалася про виробництво спеціальної дитячої води, коли її старшого сина Олексія довелося перевести на штучне вигодовування. «На коробці з кашею Humana я прочитала рекомендацію про те, що суміш потрібно розводити спеціально підготовленою водою», - розповідає Ірина. На початку 2000-х жоден український виробник не випускав таку воду. Зате у чоловіка Варагаш - Олексія Денисенко, що заснував в 1996 році компанію «Аква-еко» і виробляв воду під брендом «Трускавецька», був значний досвід ведення бізнесу запуску заводів. Ірині не довелося довго вмовляти чоловіка підтримати її бізнес-ідею. Працюючи в комерційному відділі компанії «Аква-еко», їй вдалося збільшити обсяги збуту «Трускавецької» у кілька разів.
 
Для реалізації планів по випуску спеціальної води для дітей у 2001 році був запущений новий завод в Трускавці. До того часу старшому синові пари виповнилося три роки. Поки Ірина Варагаш готувалася до запуску нових ліній заводу, у неї народився другий син - Павлик. За її словами, малюка няньчили всім заводом і називали - «наше малятко». «Коли необхідно було визначитися з назвою для дитячої води, то усвідомили, що воно у нас вже є», - розповідає Варагаш. Павлик став обличчям бренду ТМ «Малятко». «Це своєрідна гарантія якості», - каже Ірина Варагаш.
 
До 2007 року президентом компанії був Олексій Денисенко. У його компетенцію входило стратегічне, фінансове та виробниче управління, а Ірина традиційно займалася продажами і маркетингом. Виробництво дитячої води набирало обертів. У 2007 в компанії було прийнято рішення про будівництво заводу в Черкаській області, в місті Золотоноша. «Там екологічно чисті водні ресурси і хороша сировинна база», пояснюють у компанії. У 2008 році була створена нова компанія «Еконія», керівником  якої стала Ірина Варагаш. Олексій Денисенко згадує: «Ми багато сперечалися: про структуру управління, побудову системи контролю, звітності, компетентності того чи іншого менеджера. На якомусь етапі дійшли до межі, за якою вже могло не бути ні сім'ї, ні спільного бізнесу ». Сімейній парі довелося чітко розмежувати зони впливу і розподілити ролі. Це допомагає їм уникати багатьох конфліктів в роботі.
 
«Наші підходи, як і раніше, різняться, але прогрес проявляється вже в тому, що ми обидва розуміємо суб'єктивність власних оцінок»,- пояснює Олексій Денисенко. Ірина Варагаш визнає, що в сімейному колі вони з чоловіком досить часто обговорюють виробничі справи. «Наші діти знають все, що відбувається в компанії, у них значний словник бізнес-термінів», - каже вона. Діти - Олексій і Павлик - надихнули батьків не тільки на створення ТМ «Малятко», але і на розширення торгової лінійки. Одного разу восьмирічний Олексій помітив, що вже достатньо дорослий, щоб пити воду «Малятко». Так в продуктовій лінійці компанії «Еконія» з'явився ще один продукт - вода для підлітків «Teen Team» (у виробничому портфелі компанії «Аквуля», «Чистий ключ», «Чайкава»). За обсягами продажів «Еконія» входить до топ-10 найбільших виробників води в Україні. Старший син активно цікавиться справою батьків. Одного разу, пригадує Ірина Варагаш, він запитав: «Мамо, скільки мені буде років, коли ти дозволиш мені керувати заводом?». Тоді батьки придумали, як залучити дітей до сімейної справи.
 
Вже третій рік поспіль кожного з братів на кілька тижнів відправляють на практику на завод компанії в Золотоноші. «Вони працюють на виробничій лінії операторами, - спокійно коментує Варагаш. - Для нас важливо, щоб сини розуміли, що таке праця, як заробляються гроші і який цінний продукт випускає наш завод ». Олексій Денисенко-молодший активно цікавиться роботою і в інших відділах компанії. Так, він вже їздив з експедиторами і працював з мерчандайзерами. Згідно з планом батьків, сини щорічно будуть проходити навчання на різних напрямках компанії. Поки ж дистанційний відео-моніторинг дозволяє спостерігати за подіями на заводі зі столичного кабінету. Коли Олексій Денисенко не бачить синів в цеху, він дзвонить начальнику виробництва і забороняє проявляти зайву лояльність до спадкоємців.

Дивіться також:

  •  Дитя любові

    Дитя любові

    25.11.2013
    Ця історія почалася багато років тому, коли молода мама Ірина Варагаш зіткнулася з непростим питанням, відповісти на який ніхто не міг. Тоді вона вирішила сама в усьому розібратися, а заодно допомогти іншим. Забігаючи наперед, скажемо: із завданням Ірина впоралася, адже недарма кажуть, що материнська любов - це паливо, яке дозволяє звичайній людині робити неможливе. 
     
    Детальніше...
  • «Еконія – це справжній драйв!»

    «Еконія – це справжній драйв!»

    11.09.2013
    Про  плани розвитку виробництва та  команди - в інтерв’ю з новим директором заводу Андрієм Корнетовим. 
    Детальніше...
  • Золотоніський «Тандем» привіз перемогу з міжнародного конкурсу

    Золотоніський «Тандем» привіз перемогу з міжнародного конкурсу

    14.08.2013
     Компанія "Еконія" стала спонсором поїздки юних танцюристів із Золотоноші на міжнародний танцювальний турнір, і від усієї душі вітає "Тандем" з перемогою!
    Детальніше...
  • Малятко народжене з любові

    Малятко народжене з любові

    03.08.2013
     Читайте історію жінки - творця дитячої води "Малятко" Ірини Варагаш - в найулюбленішому дитячому журналі "Единственная". 
    Детальніше...
  • Про людей, які працюють з душею

    Про людей, які працюють з душею

    04.07.2013
     Я вирішила зазирнути за лаштунки виробництва компанії «Еконія», поспілкуватися з місцевими робітниками та дізнатися, а як живеться нашим золотоношцям на роботі у великих національних виробників. 
    Детальніше...